11-р сарын 13
10 цаг 24 минут

Өөрийн таатай орон зай

Материаллаг ертөнц бидний сүнслэг нүдийг нээхийн тулд оршин байдаг зүйл гэж үзвэл бидний өөрт хамаатай бодит зүйл бүр нэг нэгээрээ алга болж байгаа нь бидний аниасай нүдийг нээхийн тулд амьдралын зүгээс хийж байгаа үйлдэл гэж ойлгож болох юм. Хэрэв хүн нүдээ нээхээс татгалзан амьдралын зүгээс энэ хийгдэж байгаа үйлдлийн шалтгааныг ойлгоогүйгээс болж амьдралд улам шахагдан багасаж байгаа газартаа хорогдож өөрийн нэгэн таатай орчинг бүтээхийг хичээсээр байдаг. Амьдрал бидний энэ таатай орон зай доторх зүйлсийг нэг нэгээр нь "булаан" авах бүрдээ хаа нэгэн газар бидэнд зориулж шинээр нэгэн "бэлэг" бүтээж байдаг байна. Бидний нүд аниасай хэвээр байвал энэхүү бэлгийг харж чаддаггүй харин өөрийн таатай орон зай улам жижиг болж байгааг зөвхөн мэдэрдэг. Бидний бүтээсэн энэ таатай орон зайд бид өөрийгөө зөвхөн амар амгалан байж чаддаг гэж ойлгодог боловч энэ орчноос гарч дэлхий ертөнцтэй харилцах бүрд таагүй зүйлстэй тулгарч байдгаас болж энэ бүхэн таагүй зүйлс мэт санагддаг боловч үнэндээ цаад утгаараа бидний нүдээ нээхэд тус болох ёстой зүйлс гэдгийг олж мэдвэл тэдгээр нь таагүй биш харин таатай зүйлс болж хувирдаг. Таагүй зүйлсийг үнэн чанартаа таатай зүйлс гэж олж мэдэхэд биднээс нэгэн чадвар шаарддаг. Энэ чадвар нь бидэнд угаасаа байдаг зүйл боловч бид өөрийн толгой доторх бодлуудын шуугианаас болж уг чадвараа түүнийгээ хэрэглэж чаддаггүй. Бодол нь бидний өөрийн таатай орон зайд байх үед биднийг хэн болох тухай өөрт байнга тайлбарлан хэлж өгч байдаг нэгэн ёсны нээгдээгүй "нүд" юм. Бид энэ нүдээр өөрийгөө хэн болохоо олж хараад өөрт өөрийн тухай ойлголтуудыг бүтээж байдаг. Гэтэл бид бодлын нүдийг биш харин өөрийн сүнслэг нүдээ нээхийн тулд энэ материаллаг ертөнцөд түр хугацаагаар байгаа гэдгээ мэдэх тэр үед зөвхөн энэ нүдээ нээж сэрж эхэлдэг байна. Тэгвэл таатай орчин гэж юу вэ? Энэ нь бидний бодлын бүтээсэн нэгэн хийсвэр ертөнц юм. Энэ ертөнцөд бид аз жаргал, амар амгалан, найз нөхөд, эд хөрөнгө, аюулгүй байдал, амьд байх даатгал гэх мэт олон зүйлийг зөвхөн бодлоороо бүтээсэн байдаг тул энэ бүх зүйлгүйгээр өөрийгөө хэн болохоо төсөөлж ойлгож чаддаггүй. Гэтэл энэ бүх зүйлс нь бидэнд зөвхөн өөрийн сүнслэг нүдийг нээхэд туслах зорилготойгоор түр хугацаагаар олгогдсон гэдгийг ойлгоогүй бол эдгээр зүйлсийг амьдрал биднээс эргүүлэн авах бүр нүдээ улам аних биш харин бага багаар нээх ёстой юм гэж ойлгох хэрэгтэй. Учир нь өөрийн таатай орон зайд байсан нэгэн зүйл үгүй болох үед түүний оронд амьдралын зүгээс өөрт олгон өгч байгаа тэр шинэ зүйл нь биднийг нүдээ улам нээхэд туслах ёстой зүйл байдаг учраас түүнийг алдалгүй олж харах нь хамгаас чухал юм. Үүнийг бид өөрийн энэ ертөнцөд байгаа жинхэнэ зорилго юм гэж ойлгож ухаарах нь өөрийгөө өөрийн бодлын төвшнөөс илүү дээгүүр төвшинд ойлгож мэдэх тэр чадварыг олж авахад тусалдаг. Энэ чадвар хүнд байхгүй үед хүн амьдралын зорилго болон аз жаргалаа зөвхөн өөрийн таатай орон зайд байдаг зүйлсээр дүүргэж байхаар төсөөлж байдаг учраас эдгээр зүйлс үгүй болох бүр хүн улам орон зайдаа хумигдан өөрийгөө тэдгээр зүйлсээр "булшилж" байхад хүргэдэг. Тэр бол дуусан ширгэж байгаа амьдрал юм. Харин үүний оронд хүн өөрийн таатай орон зайнаас гарч таагүй гэж бодогдож болох зүйл бүрийн тухай таагүй бодлоос өөрийгөө чөлөөлж байх хэрэгтэй юм. Учир нь өөрт таагүй гэж мэдрэгдэж байгаа зүйл бүрд хүн өөрийн тухай хэн болохоо шингээсэн байдаг. Гэтэл энэ бодол бол та өөрөө биш юм гэж мэдэх нь өөрийн сүнслэг нүдийг нээж байгаа нэгэн үйлдэл юм гэж ойлгох хэрэгтэй. Бодлын нүд хаагдах тусам өөрийн сүнслэг нүд нээгдэж байдаг гэж хэлж болно. Сүнслэг нүдээр өөрийгөө хэн болохоо харах нь хүний оюун ухаан үнэн утгаараа цэцэглэж байгаа явдал юм гэж мэдвэл хүн өөрийгөө ямар зорилготой энд байгаагаа үнэн бодитоор мэдэж цэцэг болон цемент хоёрын ялгааг олж харахтай адил хүн өөрийгөө юу болохыг ухаарах тэр шатандаа шилждэг гэж ойлгож авах нь чухал. Өөрийн таатай орон зай жижигрэн алга болохоос өмнө өөрийгөө олж харах нүдээ нээх нь хүний оюун ухааны хувьд маш том ололт байдаг ч түүнд хүрэх замд хориг тавих ганц зүйл нь хүний өөрийн бодол байдаг учраас хүн өөрийн бодол гэж яг юу болохыг хөндлөнгөөс ажиглаж сурах хэрэгтэй болдог. Энэ чадварыг бясалгал хийх аргаар олж авч болно. Тиймээс бясалгал хийж байгаа хүн үнэндээ өөрийн таатай орон зайд байгаа биш харин эсрэгээрээ буюу таагүй орчинд орохыг хичээж байгаа үйлдэл юм гэж бас ойлгож болно. Энэ нь эхэндээ хүн бүх зүйлээ алдаж байгаа мэт санагдаж болох боловч үнэн чанартаа эсрэгээрээ байдаг. Учир нь бидний хуурмаг дүр зөвхөн бүх зүйлээ алдаж байгаа ба харин бидний жинхэнэ мөн чанар өөрийн үнэн утгаа олж авч байгаа явдал юм. Бид өөрийгөө олж мэдээгүй үед бясалгал хийж суугаа ядуу нэгэн хүнийг хараад ямар ч өмч хөрөнгөгүй өрөвдөлтэй нэгэн хүн мэтээр төсөөлөн ойлгож болох боловч нөгөө хүний хувьд харин өрөвдөлтэй хүн нь бид өөрсдөө байж болох юм гэж хэлж болно. Яагаад гэвэл тэр хүн амьдралын өгөх бэлэг хаана байгааг харах нүдтэй хүн бөгөөд тэр хүний энэ нүдэнд бид харин энэ бэлэг хаана байгааг харах нүдээ боолгоод хайлан урсаж байгаа хүйтэн мөсөн дээр чичрэн зогсож байгаа өрөвдөлтэй нэгэн мэт харагдах байж болох юм. Үүнийг харин буруу утгаар ойлгож нүдээ нээхийн тулд бүх зүйлээ орхин энэ хүн шиг бясалган суух хэрэгтэй юм байна гэсэн бодол өөрт орж ирж байвал энэ бодол нь зөвхөн таны таатай орон зайг үүсгэх бас нэгэн бодол гэдгийг санах хэрэгтэй. Тиймээс бясалгал хийнэ гэдэг нь өөрийн таатай орон зайг үүсгэж байгаа бодлыг олж тогтоогоод энэ бодлын зорилго юунд байна гэдгийг зөв ойлгож улмаар энэ зорилгод өөрийгөө уруу татагдуулахгүй байхыг хэлж байна. Ингэж сурах бүрд хүн бодол гэж юу болохыг мэдэх бөгөөд бодлын цаана юу байгааг бодлын тусламжгүйгээр ойлгож эхэлдэг. Энэ үед хүн бүр бид нэгэн зүйл бөгөөд бидний цаана ямар зүйл байгааг олж мэдэж бас эхэлдэг. Зөвхөн тэр зүйлийг хүн өөрийн жинхэнэ үүрдийн таатай орон зай юм гэж ухаарахыг хүн өөрийгөө олж мэдэх гэж ойлгож болно.




1
АНХААРУУЛГА: Уншигчдын бичсэн сэтгэгдэлд zaluu.com хариуцлага хүлээхгүй болно. Манай сайт ХХЗХ-ны журмын дагуу зүй зохисгүй зарим үг, хэллэгийг хязгаарласан бөгөөд мөн IP хаяг ил гарсан тул Та сэтгэгдэл бичихдээ бусдын эрх ашгийг хүндэтгэн үзнэ үү. Хэм хэмжээ зөрчсөн сэтгэгдлийг админ устгах эрхтэй. Холбогдох утас: 91777757

1 сэтгэгдэлСэтгэгдэл бичих

202.72.245.122ё   • 2017, 11 сарын 14. 8 цаг 20 минут

Зөвхөн өөрийн горьдлог тойсон түүнийг зөвтгөх арга хайх нь мөсны мөн чанарыг ойлгохгүй мацахтай адил

Шинэ мэдээ

АХБ-ны дэмжлэгээр шинэ цэвэрлэх байгууламж барина1 сар 20. 15:53Сахиусан тэнгэр Миранда Керр1 сар 20. 15:05Дэлхийн хамгийн аюултай улсаар Мексикийг нэрлэв1 сар 20. 15:00Бүгд Найрамдах Өвөр Монгол улсын гунигт түүх1 сар 20. 14:55Калифорнийн хос хүүхдүүдээ хорьж цагдаж байгаагүй гэжээ1 сар 20. 14:50Өсвөр насны хүүхдийнхээ дотны найз, зөвлөгч нь бай1 сар 20. 14:45Хүнд насаа хэлдэггүйн учир1 сар 20. 14:45Богд хаант Монгол Улсын цэргийн яамны тэргүүн дэд сайд Засагт ван Удай1 сар 20. 14:40Найман цагийн туршид тасралтгүй дрифт хийж шинэ рекорд тогтоо1 сар 20. 14:35Орчин үеийн архитектурын сод 15 бүтээл1 сар 20. 14:33Дэлхийд анх удаагаа дроноор хүний амь аварчээ1 сар 20. 14:30Д.Энхболд: “Сүүлчийн Хорчин” өгүүллэг1 сар 20. 14:25Опра Уинфри: Хатан хаан ерөнхийлөгч болохыг мөрөөддөггүй юм1 сар 20. 14:20Гэрийн нөхцөлд үс уналтаа зогсоох маск1 сар 20. 14:15Явган алхалт настайчуудын тархинд тустай1 сар 20. 14:10Насанд хүрээгүй ''ажилчид''- ын цочирдом үнэн төрх1 сар 20. 14:05Хар ус хүнд өгдөггүйн учир1 сар 20. 14:01Өсвөр насны хоёр хүү хагас сая зөгийг устгажээ1 сар 20. 14:00Сансарт болсон хөгтэй явдлууд-11 сар 20. 13:55Амралтын өдөр хийх амтат хоолны иж бүрдэл1 сар 20. 13:50Пёнчаны олимпын бамбар 2018 км аялна1 сар 20. 13:45Виктория Бекхэм туранхай загвар өмсөгчдөөсөө болж гурван жил шүүмжлэлд өртлөө1 сар 20. 13:40Цагаан сарын буузыг хэрхэн чимхэх аргууд1 сар 20. 13:35Арсен Венгер Санчесыг явахад уйлахгүй1 сар 20. 13:30Жүжигчин Ө.Мөнх-Эрдэнэ, Р.Адъяа нар БНСУ-д амьдарна1 сар 20. 13:25Жолооч нар явган зорчигчдыг хүндэтгэх учиртай1 сар 20. 13:20Пентагон АНУ-ын цэргийн гол өрсөлдөгчдийг нэрлэжээ1 сар 20. 13:15Мисс Б.Гэрэлчулуун фитнессийн төв нээжээ1 сар 20. 13:10Shaqtin A Fool (18-01-20)1 сар 20. 13:052019 онд АНУ-ын ЭСЯ-ыг Иерусалим руу нүүлгэнэ1 сар 20. 13:00
© 2008 - 2018 он. Зохиогчийн эрх хуулиар хамгаалагдсан. "ЭДИМVVН" ХХК.